„Wsparcie kadr zarządzania w Twojej firmie”
Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy.
Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.
Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”.
Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników.
Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników.
Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników.
Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów.
Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia.
Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał.
Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników.
Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie.
Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia.
Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia.
Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę.
1. Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia.
2. Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń.
3. Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole.
Do odbycia szkolenia niezbędny będzie dostęp do Internetu oraz urządzenie techniczne pozwalające na prowadzenie wideo rozmowy.