Cel edukacyjny
Usługa ma na celu wsparcie uczestników w wypracowaniu koncepcji zmiany przedsiębiorstwa. Wypracowana poprzez usługę doradczą koncepcja (strategia transformacji cyfrowej) zmiany, wskaże przedsiębiorstwu kierunki rozwoju, korzyści płynące z wdrożenia transformacji cyfrowej, co wpłynie na konkurencyjność rynkową, ekonomiczną i finansową przedsiębiorstwa, a także nauczy uczestników analizy mocnych i słabych stron przedsięwzięcia oraz podejmowania korzystnych dla przedsiębiorstwa decyzji.
Efekty uczenia się
W wyniku udzielonego doradztwa powstanie dokument:
Strategia transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa, zawierający sekcje spójne z wymienionymi w usłudze efektami uczenia się.
Uczestnik szkolenia:
1. Określa dojrzałość cyfrową swojego przedsiębiorstwa, w szczególności:
– wielkość swojego przedsiębiorstwa i poziom rozproszenia jego struktury,
– typ działalności swojego przedsiębiorstwa i procesy w nim realizowane, w szczególności analizuje sposób organizacji oraz cyfrowych i analogowych narzędzi wykorzystywanych do realizacji zarówno procesów głównych jak i wspierających, ocenia na ile te rozwiązania odpowiadają obecnym potrzebom przedsiębiorstwa i klientów,
– interakcje swojego przedsiębiorstwa z otoczeniem, w szczególności relacje przedsiębiorstwa z kontrahentami i z klientami, posiadane kanały komunikacji i obsługi oraz rozwiązania stosowane przez konkurencję,
– posiadane przez pracowników kompetencje; sposoby w jakie pracownicy nabywają umiejętności korzystania z narzędzi używanych w przedsiębiorstwie oraz z narzędzi nowych, wdrażanych; posiadane przez pracowników nawyki w zakresie nabywania kompetencji i rozwiązywania problemów; sposoby pozyskiwania przez przedsiębiorstwo nowych kompetencji,
– dostęp do danych i sposób ich przetwarzania w swoim przedsiębiorstwie, w szczególności poziom cyfryzacji w raportowaniu danych; kompetencje pracowników, by generować i czytać raporty; kompatybilność technologii zastosowanych w digitalizacji różnych procesów w przedsiębiorstwie,
– sposób zarządzania bezpieczeństwem danych w swoim przedsiębiorstwie, w szczególności danych wrażliwych,
– sposób zarządzania zmianami w swoim przedsiębiorstwie, w szczególności co sprzyja, a co jest barierą dla wdrożenia nowych rozwiązań w przedsiębiorstwie.
2. Określa bieżący stopień wykorzystania rozwiązań cyfrowych w swoim przedsiębiorstwie, w szczególności rozumie i stosuje wnioski z przeprowadzonego w przedsiębiorstwie audytu wykorzystywanych rozwiązań i technologii cyfrowych w realnych, codziennych działaniach biznesowych, w tym wnioski dotyczące cyfrowego bezpieczeństwa organizacji i uwarunkowań pracy zdalnej.
3. Przeprowadza analizę SWOT rozwoju cyfrowego swojego przedsiębiorstwa, w szczególności:
– identyfikuje mocne i słabe strony rozwoju cyfrowego swojego przedsiębiorstwa w poszczególnych kluczowych aspektach jego działalności oraz szanse i zagrożenia w swoim otoczeniu,
– formułuje kluczowe wnioski z analizy SWOT, pozwalające wskazać główne bariery rozwoju cyfrowego przedsiębiorstwa,
– formułuje kluczowe wyzwania/problemy w przedsiębiorstwie wymagające zmiany oraz obszary o kluczowym znaczeniu strategicznym wymagające transformacji cyfrowej,
– formułuje kluczowe czynniki sukcesu (KCS) – strategiczne elementy decydujące o przewadze konkurencyjnej i rozwoju cyfrowym swojego przedsiębiorstwa.
4. Identyfikuje i kwalifikuje benchmarki transformacji cyfrowej w branży, w szczególności porównuje rozwiązania swojego przedsiębiorstwa z rozwiązaniami stosowanym przez inne przedsiębiorstwa w sektorze.
5. Określa wizję transformacji cyfrowej swojego przedsiębiorstwa, w tym możliwe ścieżki wdrożenia strategii transformacji cyfrowej.
6. Wskazuje wytyczony kierunek i sposoby realizacji rozwoju cyfrowego swojego przedsiębiorstwa.
7. Wskazuje wybrane kluczowe procesy dedykowane do transformacji cyfrowej oraz formułuje na czym polega transformacja cyfrowa w tych procesach.
8. Omawia plan praktycznych działań w krótkiej i średniej perspektywie zawierający określone mierzalne wskaźniki realizacji, w szczególności:
– wymienia działania przedsiębiorstwa kierowane do wewnątrz i na zewnątrz organizacji, a także poziom cyfryzacji tych działań w odniesieniu do potrzeb przedsiębiorstwa, jego kontrahentów, klientów i pracowników;
– wymienia sposób wdrożenia strategii transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie;
– wymienia kolejność wdrażania rozwiązań oraz cyfryzacji działów przedsiębiorstwa.
Dariusz Kloskowski
Zarządzanie projektami, komunikacja, socjologia, analizy biznesowe, strategie przedsiębiorstw.
Ekspert w firmie Instytut Analiz Diagnoz i Prognoz Gospodarczych.
Odpowiedzialny za koordynację opracowywania i aktualizacji Strategii Spółki, w tym:
-powiązanie kierunków strategicznych i celów operacyjnych Spółki ze strategiami obszarowymi/funkcjonalnymi
– koordynacja, monitoring i raportowanie na potrzeby Zarządu Spółki realizacji Strategii Spółki, kierunków strategicznych, celów operacyjnych, programów, portfeli i poszczególnych projektów strategicznych
– standaryzacja procesów i metod zarządzania, w tym opracowanie, koordynacja wdrożenia i aktualizacja metodyki zarządzania projektami strategicznymi, w tym zapewnienie niezbędnych do tego celu narzędzi
– wsparcie Jednostek organizacyjnych w procesie operacjonalizacji Strategii zgodnie z przyjętymi w Spółce standardami metodycznymi.
Opracował 7 całościowych koncepcji strategii transformacji cyfrowej w ostatnich 2 latach.
Uczestnik szkoleń organizowanych przez Maritime Consulting Poland
może liczyć na refundację poniesionych kosztów, nawet do 95% ceny szkolenia – co to oznacza? Czy każdy uczestnik może liczyć na podobne wsparcie? Jak je uzyskać?
Odpowiedź na te pytania jest dość prosta – z refundacji kosztów szkolenia może skorzystać niemal każda osoba oraz przedsiębiorstwo z sektora Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (w skrócie – MŚP). Fundusze przeznaczone na ten cel pochodzą ze środków Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, podległej Ministrowi Rozwoju – a jednym z głównych źródeł finansowania jest Europejski Fundusz Społeczny.
Przedsiębiorstwo pragnące skorzystać z refundacji musi należeć do sektora MMŚP. Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo Przedsiębiorców:
Mikroprzedsiębiorca – przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników;
b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro;
Mały przedsiębiorca – przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników;
b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro – i który nie jest mikroprzedsiębiorcą;
Średni przedsiębiorca – przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 250 pracowników;
b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro – i który nie jest mikroprzedsiębiorcą ani małym przedsiębiorcą;
OK, moje przedsiębiorstwo należy do sektora MŚP, chcę skierować pracowników na szkolenie z refundacją – jak wygląda ten proces?
Uzyskanie refundacji rozpoczyna się od wybrania interesującego Cię szkolenia z systemu Bazy Usług Rozwojowych oraz wysłania wniosku do Operatora Programu, właściwego dla danego województwa. Dla przykładu – jeśli Twoja firma zarejestrowana jest w województwie zachodniopomorskim, Operatorem może być Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Polska Fundacja Przedsiębiorczości lub Koszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A..
I… to w zasadzie wszystko!
Jeśli potrzebujesz pomocy zadzwoń? Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania, rozwiejemy wątpliwości i pomożemy Ci w poprawnym wypełnieniu wniosku!
+48 503 079 547
+48 603 101 595